Reklama

Reklama

Po bouřlivém rozchodu trpí Ben nespavostí. Aby se úplně nezbláznil, vezme noční směny v supermarketu. Pozoruje zákazníky a jeho fantazie se rozbíhá na plné obrátky. Ve své představivosti dokáže zastavit čas, atraktivní ženy svléká a kreslí jejich skicy. Nejvíce ho přitahuje Sharon, děvče za pokladnou, která možná zná lék na jeho nespavost... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (526)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Špatná zpráva je, že čas letí. Dobrá je, že jsme všichni piloti." Já se občas rád vyspím, ale malíř Ben vyměnil zbytečný spánek za lukrativní post nočního leštiče podlahových krytin v supermarketu, ve kterém "božsky" určuje rychlost proudu času na trati od ztracené Suzy po objevenou Sharon. Na můj vkus se tedy jedná o vyprávění příliš utahané. Několik velmi vtipných scén mne sice potěšilo, ale jasné vítězství formy nad obsahem si nezískalo mé ovace. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Imprese zamrzlé v čase očima vychutnávače okamžiků, během svého insomnického období, na místě tak neinspirativním, jako je supermarket za noční směny... Romantický přelud se spoustou krásných slov v meditativních obrazech se zvláštním kouzlem dokázal podělit o bolest z rozchodu, existenciální vakuum, smysl pro krásu a konečně i poznání, že každá vteřina by měla stát za stopku. Osobně bych si přála více rozvinout romanticko-uměleckou linku na úkor potrhlého vtipu (vsuvka s fotbalem, exaltovaný šéf, kung-fu přírůstek), i tak mě snímek zanechal očarovanou - neotřelou poetikou, estetickou nahotou, hudebním podkresem, Emilií Foxx a naprosto dokonalým zakončením. ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

kedysi som sa vyjadril, že romantická komédia je žáner ak už nie budúcnosti, tak minimálne súčasnosti - a to hlavne preto, že pribúda romantických komédií, ktoré majú nápad, snažia sa pozerať na vec odpatetizovane, byť originálne; Cashback, i keď v úvode vyzerá mierne rozpačito a musíte si počkať, kým dôjde na to, o čom film vlastne naozaj je, je prototyp úprimnej, milej a pomerne originálnej ANGLICKEJ romantickej komédie (anglické reálie, reálie supermarketového sveta sa mi veľmi páčil); nechýba občasný humor (párkrát som sa nahlas zasmial, čo sa mi nestáva často, no niekedy to pôsobilo trošku silene - futbal, prdiaci model) romantika nebola presladzovaná a zaťažená nejakými extra klíšé, a hlavne to bolo jednoduché - žiadne extra scenáristicko herecké kľučky, takto nejako si predstavujem dobrý súčasný anglický romantický komediálny film; ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Lidé stráví spánkem až třetinu života (já možná i víc), což je docela dost, ale na druhou stranu je to nejlepší způsob, jak si dobít baterky. A tak musí být určitě nepříjemné trpět nespavostí. Převalovat se na posteli sem a tam. V noci bloudit prázdným městem, nebo vzít brigádu v místním supermarketu, kde se to podivnými lidmi, na kterých se asi také podepsal nedostatek spánku, hemží. Hned na úvod musím říct, že jsem od snímku který, už obalem láká na kozy, vůbec nic nečekal a možná právě proto jsem toho tolik dostal. Tohle zamyšlení se nad časem a krásou ženského těla mi naprosto sedlo do nálady i vkusu a tak jsem se skvěle bavil u krásného scénáře. Nechal se dojímat skvělými záběry při efektním zastavování času, protože tenhle snímek je skvělý jak po technické stránce tak po té vypravěčské, kdy má vtip, skvělou romantickou linku a hlavně má co říct. Atmosférou mi to trošičku připomínalo Nauku o snech. Filmu, který mě naplnil energií a optimismem, nemůžu dát jiné hodnocení a až budu jednou mít hodně špatnou náladu, tak už vím po jakém filmu sáhnout. ,,Nechceš zajít do mýho pokoje? Dáme si popcorn a sex."- ,,Ne." -,,Co? Ty nemáš ráda popcorn?" ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hodně neotřelý debut britského režiséra Seana Ellise, který má hned několik významových rovin - předně je to skutečně působivý romantický film, silně metaforický příběh o důležitosti lásky, kterážto má značný dopad na kvalitu osobního života, svým způsobem může jít i o teenagerskou komedii, Sean Ellis zakomponoval do příběhu ale i čistě existenciální rozměr, od něhož se odvíjí reflexe smysluplnosti bytí a zvláště pak úvahou nad odcizením práce, což je svého druhu jeden z prvních a nejzásadnějších existenciálních pojmů v historii filosofie (byť o něm hovoří zprofanovaný Karel Marx), odosobněný stereotyp práce v supermarketu naruší až hlavní postava svou schopností hledat krásu ve zcela obyčejných věcech jen změnou úhlu pohledu (zátiší s rozsypaným hrachem atd.), což je v podstatě adorace umění a osoby umělce jako takového. Leč Sean Ellis spíše využívá okolnost, že exponoval svého hlavního hrdinu coby umělce-malíře, jen ke zvýraznění romantického rozměru svého snímku (zvláště v závěru), což je možná trochu ke škodě věci. Co se týče použitých výrazových prostředků, tvůrcům bylo skutečně požehnáno, po řemeslné stránce je film skutečně excelentní, radost se dívat a zvláště střihová skladba je soustem pro filmové labužníky, neboť ta je skutečně famózní - střihové přechody inspirované pohybem v záběru, jízdou kamery, umně pospojované záběry s výrazným dominantním prvkem (například záběr na nohy ve frontě na záchod volně přecházející v záběr nohou lidí čekajících u pokladny v supermarketu). Cashback je skutečně osobitý film, byť má několik slabších míst (např. nevtipné fotbalové intermezzo...), každopádně je to jeden z nejvýraznějších filmů reprezentující nejvěrněji mužský pohled na svět, který je zosobňován především a jedině krásou těla ženy... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (19)

  • Film obsahuje 18minutový krátký film stejného názvu v nezkrácené délce, který byl nominovaný na Oscara. (PogoJoe)
  • Vzhledem k omezenému rozpočtu jsou všechny triky ve scénách, kdy se Ben (Sean Biggerstaff) pohybuje zastavený časem, vytvořeny pouze pomocí kamery, nehybných herců, provázků a skleněných desek. Výjimkou jsou záběry v závěru filmu, kdy hlavní postavy procházejí zastavenými sněhovými vločkami. Zde byla použita animace. (ynot)
  • Záběr, kdy Ben klesá na postel se natáčel celý jeden den. Plánované natáčení přitom trvalo dní 25. (HellFire)

Reklama

Reklama